SuperPolska.pl - Gazeta internetowa,











Otwarcie obwodnicy Gorzowa Wlkp.
Druga jezdnia obwodnicy Gorzowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S3 została oddana do ruchu. W uroczystości oddania do użytku drogi uczestniczyli Wojewoda Lubuski Władysław Dajczak oraz Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Elżbieta Rafalska.

Oddana do użytkowania inwestycja dotyczy drugiej jezdni zachodniej obwodnicy Gorzowa Wlkp. Jest to kolejny etap budowy drogi ekspresowej S-3, której docelowa długość w województwie lubuskim to 172,8 km. Do użytkowania oddawany jest odcinek drogi o parametrach drogi ekspresowej o długości 11,66 km. Na realizację tej inwestycji drogowej Wojewoda Lubuski zezwolił decyzją z dnia 28.01.2014r.

– Jest to bardzo ważna inwestycja, bardzo ważny dzień dla naszego województwa. Konkurencyjność regionu to przede wszystkim dostępność transportowa, infrastruktura drogowa, a ta konkurencyjność to nic innego jak zdolność do osiągania sukcesów rywalizacji gospodarczej. Cieszę się, że ten element, który będzie sprzyjał rozwojowi gospodarki, dzisiaj zostaje otwarty. Ale przede wszystkim pamiętajmy, że jest on niezmiernie ważny z punktu widzenia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy mieszkańców jak i wszystkich tych, którzy będą z południa zmierzali nad Bałtyk – mówił wojewoda Władysław Dajczak.

Wojewoda Lubuski dodał również, że Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk podkreślał, że nitka S3 łączy południe z północną częścią kraju, ale również poprzez rozpoczętą budową autostrady w Czechach, połączy nas z głębokim południem Europy.

– Jest to najbardziej wyczekiwane 11,66 km. Niech ta droga służy, niech będzie bezpieczną drogą i poprawia tranzyt – zaznaczyła Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Elżbieta Rafalska.

W ramach budowy drugiej jezdni zachodniej obwodnicy Gorzowa Wlkp. przebudowano łącznice trzech węzłów drogowych „Gorzów Wlkp. - Północ”, „Gorzów Wlkp. - Zachód”, „Gorzów Wlkp.-Południe”, wybudowano most przez rzekę Wartę o długości 709 m, kładki dla pieszych, wiadukty, sieci oraz urządzenia ochrony środowiska, w tym: ekrany akustyczne, przepusty, ogrodzenie. Wybudowany odcinek drogi ekspresowej (budowany od października 2014 r. do października 2017 r.) zwiększy bezpieczeństwo i płynność ruchu tranzytowego, skróci czas przejazdu pomiędzy ośrodkami miejskimi, które ta droga łączy wzdłuż zachodniej granicy kraju oraz usprawni połączenie obwodnicy z lokalną siecią drogową.

Data dodania artykułu: 2017-10-10
Autor artykułu: Lubuski UW
























stat4u