
Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Żadne działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Powyższe objawy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.
Czym jest filtr Google
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Ściąganie filtru Google
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.