Co się dzieje, gdy strona ma filtr ręczny Google?

Czym są filtry i bany Google?

Filtry Google to kara nakładana na portale internetowe, które nie spełniają wprowadzonych przez Google wymogów dla webmasterów. Istnieją dwa rodzaje kar – filtr ręczny albo filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób naruszają wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są najczęściej na 30 dni, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.