
Powszechne używanie urządzeń przenośnych sprawia, że webmasterzy znacznie chętniej tworzą mobilne wersje stron. Jest to bardzo istotne z uwagi na coraz większy ruch w Internecie pochodzący właśnie z urządzeń mobilnych. Jest jedna zasada: jeśli chcesz mieć więcej użytkowników musisz stworzyć im jak najwygodniejsze warunki korzystania z Twojej strony. Dlatego właśnie niezbędna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.
Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – o czym musisz pamiętać
Są rzeczy, na które musimy zwrócić uwagę, przygotowując naszą stronę. Jeśli chcemy zastosować zasadę „mobile friendly”, która wpływa na to, czy nasza strona jest przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych, co najważniejsze musimy zadbać o to, aby strona otwierała się właściwie na różnych ekranach. Warto również zapewnić jak najszybsze wyświetlanie się serwisu. Użytkownikom mobilnym zależy przecież na sprawnym dostępie do informacji. Następnym oczywistym, ale bardzo znaczącym elementem, jest przejrzystość. Tworząc stronę z myślą o urządzeniach mobilnych musimy zwrócić uwagę na odpowiednią wielkość wszystkich elementów oraz ich prawidłowe rozmieszczenie. Przydatne jest również korzystanie z informacji o miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Dobrze, jeśli nasz portal wyświetla dodatkowe notyfikacje o tym, co jest najbliżej użytkownika.
Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – skorzystaj z RWD
Pamiętanie o tych zasadach z pewnością przełoży się na realny ruch na optymalizowanej stronie. Osiągnąć to można na parę sposobów. Możemy zastosować na stronie podejście RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie zalecane przez Google. W niektórych sytuacjach nie jesteśmy w stanie zapewnić zupełnej responsywności. Wtedy warto pomyśleć o stworzeniu wersji strony dla urządzeń mobilnych. Jest to wyjście mniej wygodne, ponieważ wymaga wykorzystania innego adresu URL. Jeżeli strona postawiona jest np. na WordPressie, możemy po prostu zainstalować odpowiednie wtyczki, które dostosują zawartość strony do urządzeń przenośnych. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to w dzisiejszych czasach obowiązek każdego webmastera.