Pomoc agencji SEO – sposób na sukces w sieci

Uzupełnij swoją wiedzę o SEO Kraków.

Przedsiębiorstwa oraz właściciele sklepów internetowych, którzy chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań osobiście. Nie mając kwalifikacji w kwestii SEO i nie śledząc każdego dnia informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować właściwie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w zatrudnione są tam również osoby od kampanii Google Ads, copywritingu, programowania oraz grafiki, które służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – wybierz tę, która istnieje w branży od lat

Polskich agencji SEO jest sporo. Czym kierować się w toku wyboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERPach? Zalecamy wybrać markę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych i reklamowych, co roku wzrasta, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Wybierając agencję, która istnieje od około dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach publikują dział z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy należy zapoznać się ze opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwikłać i dla jakich branż pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie zadań na najbliższe tygodnie, jak również przekazuje raporty z wykonanych działań i ich efekty.

Kolejny zasadniczy aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w ciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie w internecie, jak np. informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta usługach czy produktach, które zamierza wypromować.

Opłata za pozycje – czy to dobra forma rozliczenia z firmą SEO?

Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które sugerują współpracę z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie klient płaci agencji SEO wówczas, kiedy słowa kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To wciąż często spotykany model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem uzyskać natychmiastowy efekt za sprawą naruszania standardów określonych przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych zleceniodawcy, stąd odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby opracować dokładny audyt SEO, a potem wdrożyć wszelkie wymienione w nim prace. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]