Co sprawdza audyt SEO?

Zamów SEO audyt na seo4.net.

Audyt – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie spółki, przedsiębiorstwa czy firmy pod kątem rozmaitych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, jak również ocenę możliwości przyszłego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak hierarchię nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się witryny, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Prócz samego zestawienia nieprawidłowości oraz błędów, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się również sugestie co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem zgodności ze normami W3C, dostępności, treści na stronie, a także poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, by odnalazła ona wszelkie dysfunkcje strony i – co najistotniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – mnóstwo problemów zdoła uchwycić tylko specjalista w danej dziedzinie

Online jest wiele narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których można szybko i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Minusy? Całe mnóstwo. Dema czy też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeżeli już znajdą jakieś błędy na stronie, to zapewne nie wszystkie. Sporo błędów (między innymi w kodzie) dostrzec można jedynie w trakcie analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się w większości wypadków od kilkunastu dni do około miesiąca. Czas na przygotowanie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze problemy obecne na stronie. Jeżeli strona była postawiona na darmowym szablonie lub na platformie pokroju Shoper czy Magento, to błędów do poprawy może być dużo. Gdy strona wolno się ładuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.

Jakie niedociągnięcia odkrywa audyt SEO?

Sumiennie przeprowadzony audyt SEO może odkryć wiele błędów witryny, m.in:

  • brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • jakość kodu strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
  • brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej

.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]