PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

Private blog network - dowiedz się więcej o ofercie na pbnmarket.pl.

Aby konsument odkrył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i pomocne dla klienta artykuły. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – przydatne jako komponent rozbudowanej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez sporą agencję marketingową lub agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są często używane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a następnie trzeba poświęcać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres, e-mail bądź telefon oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil w internetowym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.

Następna ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, przydatne informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z medycyną, prawem, aktualnymi informacjami i inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO